לקוחות מזדמנים – כיצד נוסיף אותם למועדון הלקוחות שלנו?
מי הם לקוחות מזדמנים?
לקוחות מזדמנים הם לקוחות שהגיעו לקמפיין דרך פרסום או שמעו המלצה.
לקוחות מזדמנים הם לקוחות שקיבלו את המוצר או השירות שלכם במתנה ומימשו את הקופון.
ועכשיו, כשאותם לקוחות יודעים שהמוצר שלכם טוב הם יכולים להפוך ללקוחות קבועים. כיצד?
אז ראשית נטפל בלקוחות שהם עדיין לא לקוחות, אלא רק נכנסו לאתר, הציצו, מלאו סל, אבל לא רכשו. איך נחזיר אותם אלינו?
1. פופ אפ הרשמה לאתר – אנחנו רוצים לוודא שכל לקוח שנכנס לאתר ישאיר את כתובת המייל או את מספר הטלפון הנייד שלו ויצטרף לרשימת התפוצה שלנו, כך נוכל לוודא שיש לנו אפשרות לשמור על קשר ישיר. פופ אפ הרשמה לאתר צריך לכלול משהו שיעודד את השלמת הקנייה מצד אחד ומצד שני יאפשר לנו לשמור על קשר עם הלקוח.
רוצים להטמיע פופ אפ הרשמה באתר שלכם? היכנסו וגלו כיצד עושים את זה
2. תזכורת – הדרך הטובה ביותר היא פשוט להזכיר ללקוח שהעגלה שלו עדיין כאן מחכה לו. את המייל תזכורת נשלח עם קישור אישי לסל הקניות שלו.
באמצעות תזכורת קלה למה שיכולים להרוויח מי שיקנו את המוצר.
תמיד כדאי להוסיף תוכן, מחקר, מידע מקצועי בהתאם לערכים וליתרונות שהמוצר מגלם בתוכו לדעתכם.
3. הסקת מסקנות – בשבילנו – ננסה להבין מדוע לקוחות עוזבים את העגלה ולא ממשיכים לרכישה. נעלה שאלות וננסה לענות עליהן כדי לחשוב כיצד להגיע למצב של כמה שפחות לקוחות נוטשים.
עכשיו נגיע ללקוחות החד פעמיים, לקוחות שרכשו פעם אחת ומאז לא חזרו אלינו…
כדי להחזיר את הלקוחות האלו אלינו, אנחנו צריכים להבין למה הם לא חזרו, ומה יכול להחזיר אותם אלינו.
להלן כמה נקודות שיעזרו לכם להחזיר את הלקוחות לרכישות נוספות:
- נתייחס לאופי המוצר/השירות שהם רכשו:
אם מדובר בשירות עונתי – נדע לפנות אליהם שוב בעונה הרלוונטית. נפנה במייל או בסמס עם הצעה רלוונטית הקשורה לאותו מוצר שכבר רכשו בעבר.
אם מדובר במוצר מתכלה – נדע להעריך מתי הלקוח יצטרך לחדש את המוצר ולפנות אליו בתאריך הרלוונטי במייל או בסמס.
אם מדובר במוצר חד פעמי – נחשוב על מוצרים משלימים שניתן לעניין איתם את הלקוח ונפנה אליו מיד לאחר הרכישה עם הצעה רלוונטית מבחינת המוצרים הנוספים.
- מנוי/חבר מועדון – אם המוצרים שלכם הינם מוצרים שנצרכים בתדירות גבוהה, ניתן להציע ללקוח חבילה של מנוי חודשי ו/או שנתי, וכך להשאיר את הלקוח קבוע אצלכם וגם להרוויח הכנסה קבועה.
3. משוב לאחר הרכישה הראשונה – שלחו ללקוח לאחר רכישתו הראשונה משוב פשוט וידידותי, דרך המייל או דרך הודעת SMS ובו שאלות מנחות על חווית הקנייה שהייתה לו, על המוצרים שרכש, וכדו’. שאלות אלו יעזרו לכם להחליט באיזו דרך להמשיך ולהיות איתו בקשר בהמשך.
לסיכום,
ברגע שתדעו לאפיין את הלקוחות שלכם, לפי לקוחות מזדמנים, חד פעמיים, קבועים וכו’, ותדעו לשייך אותם לקבוצה הנכונה ולתת להם מענה רלוונטי שיניע אותם לפעולה, כך יגדל הסיכוי להגדיל את מועדון הלקוחות שלכם ולמנף את העסק.
הצטרפו אלינו ונעזור לכם להגדיל את מועדון הלקוחות שלכם…