077-4405268

5 השלבים ליצירת רשימת תפוצה מנצחת

מקובל להגדיר  "רשימת תפוצה" כרשימת לקוחות (או לקוחות פוטנציאלים), אשר אליהם נרצה להפיץ מסרים שיווקיים בדרך זו או אחרת.

המטרה: לבנות רשימת תפוצה מנצחת!

מהי רשימת תפוצה מנצחת? 

  • רשימה איכותית – כל מי שברשימה צריך להיות בה. אם יש ספק אין ספק, מי שלא מתאים לרשימה, עדיף שלא יהיה בה.
  • ממוקדת – לכל מי שברשימה מתאים מסר אחיד
  • ממירה – לכל מי שברשימה פוטנציאל אמיתי כלקוח

אז מה הם השלבים ליצירת רשימת תפוצה מנצחת?

שלב 1: לקוח כפול -> יוצר בלבול – חשוב לסנן כפילויות

למה חשוב לסנן כפילויות?

לא נרצה להגיע למצב בו לקוח מקבל מסר פעמיים לדוגמה, הדבר יכול לייצר אנטגוניזם ולהרחיק את אותו האדם מעסקה פוטנציאלית בצורה משמעותית.

במערכת הדיוור והסמס SLNG כבר בשלב "יבוא הנמענים" המערכת מבצעת סינון ראשוני של כפילויות. וכמובן בשלב שליחת ההודעה בפועל – נעשה סינון נוסף.
לסרטון הדרכה "יבוא נמענים"

שלב 2: עדכניות הנתונים – 

בכל יצירת קשר עם הלקוח, לא משנה הערוץ, תמיד קיימת הזדמנות פז לעדכון פרטי הלקוח. גם אם באותו הרגע אנחנו לא רואים את המשמעות העתידית של הדבר, לשמור על פרטים עדכניים ישמש אותנו בעתיד להפצת מסרים בקלות וביעילות מירבית.

עסק שיש לו רשימת תפוצה עם פרטי לקוח עדכניים יכול להוציא תוכנית שיווקית לפועל ברגעים ספורים – כוח שאין לו תחליף.

מידע ישן? בזבוז של זמן!

 

שלב 3: הסרה מרשימת התפוצה – 

אחד הנושאים הקריטיים עליהם יש להקפיד זה לשמור על רשימת התפוצה נקייה לחלוטין מאנשים אשר לא מעוניינים שניצור איתם קשר בנושאים שיווקיים.

עם הזמן, תלונות מלקוחות פוטנציאלים על כך שהם נכללים ברשימת התפוצה שלנו, עלולות להוציא לנו את הרוח מהמפרשים.

נדמיין את התרחיש הבא: ביצענו שילוח של מסר שיווקי לכ-5,000 לקוחות פוטנציאלים. הצלחנו לייצר מס' לא מבוטל של לידים חמים, הם הועברו לאנשי המכירות שלנו והחיוך לא יורד מפניהם משעות הבוקר המוקדמות – כל הכבוד!

מנגד, נשארנו עם תוצר הלוואי של הפניה השיווקית – תלונות מגוונות מצד האנשים אליהם פנינו.

כמה מהם לא מפסיקים להתקשר למשרדים שלנו עם שאלות בסגנון: "איך הגעתם אלי? מי נתן לכם אישור?"

מס' קטן אך לא מבוטל של אנשים אפילו משתמש בטונים גבוהים ומאיים בתביעה.

שניים גם הלכו צעד קדימה וכבר שלחו לנו כתב תביעה בנושא חוק הספאם – אמנם אין מה להתרגש כאן יותר מידי ואפשר להסתכל על כך כחלק מהתקציב השיווקי, אך מה לגבי האנרגיות שלנו?

אם נקפיד על רשימה מצוחצחת ונקייה מגורמים אשר לא מעוניינים להימצא בה, נחסוך לעצמנו זמן יקר, כסף ואנרגיות.
במערכת הדיוור והסמס SLNG ניתן בכל הודעה להוסיף קישור (לינק) להסרה וכך ההסרה נעשית ע"י הנמען באופן עצמאי ואוטומטי.

 

שלב 4: איחוד רשימות תפוצה – 

עם הזמן ברוב המקרים, נוצרות לבית העסק (או יותר נכון – העסק מייצר לעצמו) עוד ועוד רשימות תפוצה.

אם המהלך מכוון וכל הכללים עליהם אנחנו מדברים מוקפדים, אז אין בעיה אמיתית.

הבעיה נוצרת כאשר פשוט אין לנו כוח לבצע איחוד ו\או טיפול ברשימות תפוצה שונות.

הן נוצרו או התקבלו בתקופות שונות. הן אולי בפורמטים שונים ומכילות עמודות שונות.

לעיתים, אפילו אם הפורמט והעמודות זהים, המידע בגוף העמודות עלול להיות רשום בצורה שונה אשר תקשה על איחוד הקבצים.

ככל שנקפיד על רשימה אחת מסודרת (או מספר רשימות אשר מקיימות את אותן הסטנדרטים) מלכתחילה, כך תהיה לנו פחות "עבודה שחורה" בהמשך הדרך ונהנה מאפקטיביות שיווקית מקסימלית לאורך חיי העסק.

 

שלב 5: הוספת מידע חשוב לרשימת התפוצה – 

עם הזמן, בטח על ידי שימוש ברשימת התפוצה, נוכל להוסיף נקודות מידע חשובות לצד הלקוחות ברשימת התפוצה.

כמו שייכות לקבוצות מסוימת, אופי הלקוח, ימי הולדת, רכישה אחרונה, ממוצע עסקה וכן הלאה.

כמובן שחלק מהנ"ל יכול להיכנס ישירות למערכת הדיוור והסמס SLNG כבר בשלב "יבוא הנמענים", אך גם אם לא, חשוב מאוד לטייב ולהשביח את רשימת התפוצה על בסיס קבוע.

הרעיון מאחורי זה הוא ביצוע פעילות שיווקיות ממוקדות יותר ("גרילה"), ולא רק מסרים כלליים לכל הרשימה בשלמותה.

ידע הוא כוח, כאשר נמקד את עצמנו ונשווק בצורה מסוימת לסגמנטים מסוימים של לקוחות – נקבל תוצאות (המרות) משמעותיות הרבה יותר.

לסיכום, רשימת התפוצה הינה כלי שיווקי חזק שמאפשר לעסק שלנו להיות וורסטילי שיווקית, להפיץ מבצעים ועדכונים בלחיצת כפתור, ולגייס לקוחות חדשים בהינף אצבע.

אם תפעלו לפי השלבים ליצירת רשימת תפוצה מנצחת – תשקיעו בבנייה ובתחזוק הרשימה – כך תהנו מראש שקט ותרוויחו יותר!